Brev:
Uro ved måltiderne
12. april 2004
Alder:
1 mdr.
Uro ved måltiderne
Jeg har ikke haft held til at etablere amningen ved min søns fødsel og malker istedet ud, så han udelukkende får min mælk på flaske. Han har fra fødslen af, haft tendens til lidt uro i slutningen af sit måltid, dog ikke ved alle måltider. Denne uro er nu tilstede ved næsten alle måltider og starter oftest efter 20-30 ml indtag.
Han bliver urolig, fægter med arme og ben og begynder tilsidst at græde og er så næsten utrøstelig. De eneste måltider der er nogenlunde rolige er sent aften og nat.
Han vejer 5000 g er 5 uger gammel, vejede ved fødslen 3480 g og var 51 cm lang. Han har indtil for 5 dage siden drukket over 700 ml i døgnet. De sidste 5 dage har han kun spist mellem 500-600 ml pga denne uro. Jeg har prøvet stort set alt!
Prøvet at udsætte måltidet 1 time, prøvet at give ham mad lige når han vågner, holdt pauser, skiftet stilling osv. Det er ved at være hårdt for os begge når måltiderne er så urolige, det er en hel kamp, og jeg er selvfølgelig usikker på, om han spiser tilstrækkelig. Jeg er klar over at han har taget meget på de første uger og handler det måske om at han selv er ved at regulere hvor meget han skal have? Men skal han ikke spise 1/6 af sin vægt?
Desuden har han ofte mavekneb, tror jeg, kan der være nogen sammenhæng med ovenstående uro? Jeg har forsøgt med sukkervand 3-4 ml, men synes ikke der var nogen sikker virkning.
Jeg synes generelt han er blevet noget mere urolig, græder mere og har sværere ved at ligge sig til at sove, og er egentlig meget bekymret for ham.
På forhånd tak!