Brev:
Ømme bryster efter ammestop
11. april 2004
Alder:
12 mdr.
Ømme bryster efter ammestop
Hej igen.
Jeg har tidligere fået gode og brugbare råd gennem Netsundhedsplejerske.dk og håber du igen kan hjælpe mig.
Det er lykkedes at stoppe amningen af Storm (nu omkr 14 dage siden sidste tår) efter lidt over et års amning .. og det gik forholdsvis glat (bedre end jeg havde frygtet), men nu har jeg så voldsomt ømme bryster.
Der er stadig mælk i dem - og jeg har håndmalket lidt ud for at lette på presset. Det hjælper også - brysterne er ikke så spændte mere og heller ikke så "knudrede" pga mælken, men er som sagt meget ømme.
Er der noget jeg kan gøre for at afhjælpe på ømheden (vil helst ikke have medikamenter) - evt stram bandage omkr brystkasse og bryster (min mors råd) - varmt halstørklæde bundet om (min søsters råd for at hindre brystbetændelse).
Er ømheden normal - hvorlænge kan den vare?
På forhånd tak :-)