Brev:
Overgang fra bryst og mm til flaske og grød - 5 mdr.
27. oktober 2008
Alder:
5 mdr.
Overgang fra bryst og mm til flaske og grød - 5 mdr.
Kære Helen,
Jeg har tidligere skrevet til dig i denne sammenhæng.
Jeg har nu i en lille uges tid prøvet at give hende et par skefulde grød til frokost. Hun ligner ikke én, der synes det er den store succes. Hun kan egentlig godt finde ud af det med tungen og åbner også munden et par gange, men ser ud til hun ikke kan lide det - eller ikke gider have det?!?
Jeg har givet hende hjemmelavet majsgrød naturel og har også prøvet med lidt æblemos, men det gør ingen forskel.
Skal jeg vente med at fortsætte med skedmad, prøve en anden slags - eller hvad foreslår du? Vil det overhovedet hjælpe at vente?
Jeg har indtryk af, at hun fortsat er mæt af mm, men i og med at hun har aldrig har fået en flaske ville jeg gerne stille og roligt vænne hende til noget andet ned mit bryst, så ikke overgangen bliver for brat for hende.
Sammen med grøden har jeg forsøgt med vand - både i flaske og i kop, men igen uden den store succes. Det går dog umiddelbart bedre med kop end flaske. Hun ser virkelig ud til at væmmes, når hun for flasken i munden.
Jeg skal starte på arbejde 1/3, hvor hun er 9 måneder. Det er dog meningen at jeg det første halve år kun skal arbede 4 dage om ugen fra 8-14. Til den tid ved jeg jo slet ikke om jeg ammer længere - umiddelbart gør jeg nok ikke?!? Men jeg er i vildrede mht. flasken. Har jo aldrig forsøgt mig med mme, men på mange måder ville det jo være rart, hvis hun ville tage den, så - om ikke andet - faren kunne tage hende og putte hende om aftenen, hvis jeg skulle noget. Men omvendt er det ikke afgørende for mig. Hvad vil du mene er det bedste?
Mange hilsner
Trine