Svar: Sove inde om dagen
27. oktober 2008
Alder:
5 mdr.
Kære Trine
Det hjælper nogle gange at lægge barnet i børneværelse i egen seng, især vil det være godt, hvis du inden kunne have vinduet åbent, så rummet er køligt og fyldt med frisk luft.
Derudover vil nedrullede gardiner og ingen belysning være super, fordi netop mørke signalerer sovetid og dagslys signalerer vågentid. Så for at hjælpe hende til at sove videre er et mørkt køligt rum vigtigt.
Hvis hun i sin barnevogn sover i en voksipose eller lignende, så kan du med fordel putte hende inden døre i den også. Hun skal så bare have lidt mindre tøj på, så hun ikke får det for varmt.
Det er vigtigt at hun bliver skærmet, hjælpes til at finde roen fuldstændig som når hun ligger i sin egen lille hule, som barnevognen jo er, når hun står ude. Du skal altså forsøge at skabe lidt de samme rutiner indendøre. Hun skal således ikke sove på sofaen eller hvor du er, men ligge i sin seng, puttes som hun bliver i barnevognen og have den samme ro, som hvis hun stod i haven :o)
Fortsat held og lykke med hende og rigtig god bedring - jeg kan forstå at hun ikke er helt rask i øjeblikket :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske