Brev:
Natmad: Sult eller vane?
27. oktober 2008
Alder:
8 mdr.
Natmad: Sult eller vane?
Hej Helen!
Vores tvillinger fylder i dag 8 måneder. Vi følger det spisemønster, som vi tidligere har fået fin vejledning om herinde. MEN! Mens Benjamin sover fint igennem fra han får sin vælling-flaske kl. ca. 22 og til kl. 4, hvor han for 100 ml. NAN 1, så er det en anden historie med Mathilde: Hun virker ekstremt sulten i mørketimerne.
Når de lægges kl. ca. 19:30-20 får de 200 ml. NAN 1. Kl. 22 får de så 200 ml. vælling, men Mathilde er begyndt at vågne oftere om natten, oftest mellem kl. 2 og 4.
Dvs. at hvis vi 'føjer' hende, får hun 600 ml. mad fra hun bliver lagt og til morgenmaden kl. 7-7:30.
Når vi prøver at teste hende for, hvorvidt det er vanens magt, så fortsætter skrigeriet blot. Og tro mig - vi har været stædige. Efter en hel time i nat gav vi hende flaske...
Når hun vågner bliver hun ekstremt hurtigt aggressiv, og vil hverken tage sut eller flaske. Når man tager hende op, bliver hun endda indimellem endnu mere hysterisk. Så når det ender godt, flipper hun ud i 10 minutter, og i det øjeblik hun virker rolig, lægger vi hende og 'lister' flasken ind i munden på hende, og hun suger i sig.
For blot tre uger siden vågnede hun kun én gang om natten 'som normalt', dvs. hun viser tegn på at spise mere!
Om dagen spiser de solide måltider med fast føde, igen som 'foreskrifterne' bedyrer.
Skal vi fortsætte/modificere vores stædighed, eller er hun bare inde i en 'æde-fase'?