Brev:
Vil ikke spise!
26. oktober 2008
Alder:
7 mdr.
Vil ikke spise!
Kære Helen.
Vi har fået et stort problem! Min dreng på næsten 7 måneder vil ikke spise.
I gennemsnit spiser han kun 400 ml mme om dagen og det er jo absolut minimum.
Når vi tilbyder ham flasken om morgnen - han siger aldrig til når han er sulten, men når vi giver ham den ca. kl. 7.30, så gider han kun at spise omkring 100 ml mme. Han trækker hovedet væk, han spænder sig som en flitsbue og skal distraheres, hvis vi skal have mælk i ham. Vi plejer at sætte os til rette i sofaen og med det samme vi gør det - så begynder han at klynke, som om han ved at han nu skal spise, det samme sker, når han sættes i højstolen.
Jeg giver ham morgenmad - skemad - kl. ca. 08.00 hver dag - her får han havregryn, øllebrød eller fuldkornsgrød - her blander jeg 100 ml mme i for at være sikker på han får mælk derigennem. Dernæst tilbyder jeg ham flaske inden han skal sove kl. ca. 0900 - 0930. så sover han ca. 1½ - 2 timer og omkring 12.00 - 12.30 giver jeg ham middagsmad - skemad - hirsegrød f.eks. også med 100 ml mme i - om eftermiddagen ved ca. 16 tiden tilbyder jeg ham igen flaske, men kun hvis jeg er heldig får jeg ham til at spise.
Så omkring kl. 17.30 - 18 giver jeg ham aftensmad - skemad, kartoffelmos, gulerød, broccoli, kødboller, kylling osv. hvor der er ca. 50 ml mme i - kl. ca. 19.30 - 20.00 skal han puttes til natten og vi tilbyder ham vælling, som han kun sjældent vil spise - spiser han af det er det max. 100 ml han tager - så alt i alt ser der sådan ud hver dag:
f.eks. 100 mml mme i morgenfalske
100 mml mme i skemad om morgenen
100 ml mme i skemaden til middag
50 ml mme i skemaden til aftensmad
i alt kun 350 ml mme hele dagen - sådan har det nu været i ca. 3 uger - 1 måned - det bekymre mig virkelig - man siger jo at de skal han MINIMUM 400 og helst 500 af hensyn til tænder og knogler osv. hvad skal jeg gøre - tror du at det måske er fordi han føler sig presset til at spise nogle gange, at han slet ikke vil spise nu?
Han skal have dræn i ørene nu her - kan det have noget at gøre med hans øre at han ikke vil spise....
Det bekymre mig virkelig meget, jeg er så ked af at han ikke vil spise - HJÆLP!!!
Med venlig hilsen
en meget bekymret mor.