Brev:
Lære baby at spise selv
25. oktober 2008
Alder:
11 mdr.
Lære baby at spise selv
Hejsa Helen.
Hvordan lærer jeg bedst min datter at spise selv, og at spise med ske? Jeg er selvfølgelig interesseret i at holde svineriet på et minimum, men ved godt det nok er utopi:D
Når hun spiser frokost hjemme lader vi hende af og til spise med fingrene (rugbrødshapser), det går fint de første 4-5 bidder ryger fint indenbors, men efter det sidder hun bare og smatter med maden, smider den på gulvet, og spiser meget lidt. Vi er altså nødt til at made hende hvertfald dele af måltidet for at være sikre på at hun får nok at spise.
Men har du nogle gode råd og fif til hvordan vi lærer hende at spise selv, og spise med ske? På forhånd tak..:)