Brev:
Aktivering - 2 år, 2 mdr.
25. oktober 2008
Alder:
2 år, 2 mdr.
Aktivering - 2 år, 2 mdr.
Hej
Vores lille guldklump er nu 26 mdr. Vi oplever at hun er meget udadvendt, selvstændig og glad. Men nogle gange i weekenderne kan hun være en besværlig lille dame ..
Hun er begyndt at sige "gider ikke" om alting. Hun kan være meget svær at aktivere, og "gider ikke" noget i ret lang tid ad gangen. Og så kan en weekend godt blive ret lang, for forældrene vil jo også gerne lave lidt, der ikke udelukkende har med hende at gøre. (rengøring, madlavning, tøjvask osv.) Vi har også prøvet at involvere hende i de ting, men dem gider hun heller ikke ret længe ...
Hun kan gå en hel dag og virke træt og pylret, også selvom man giver hende en masse opmærksomhed. Det kan være ret så frustrerende, når vi ikke føler at hun bliver aktiveret rigtigt, og hun bare er muggen og småsur. (gider ikke høre musik, gider ikke puslespil, gider ikke udenfor, gider ikke ... )
Hvordan kan vi aktivere hende bedre? Vi kan jo ikke rende i byen og på legepladsen konstant fra fredag eftermiddag til mandag morgen...
Eller det bør vi måske?
Med venlig hilsen
Christian