Brev:
Hjælp til nattesøvn - 13 mdr.
11. april 2004
Alder:
13 mdr.
Hjælp til nattesøvn - 13 mdr.
Hej
Jeg skrev til dig for ikke så længe siden om min datter Dicte, der er startet i dagpleje og derefter har haft meget svært ved at falde i søvn om aftenen, noget vi ellers aldrig rigtig har haft problemer med.
Situationen er blevet meget værrere, efterhånden tager det 2½-3½ time før hun falder i søvn. Hvis vi prøver at lægge hende i hendes egen seng og så bare sidde ved siden af, kan hun slet ikke falde til ro. Hun rejser sig op og rækker armene ud efter os og græder ret kraftigt, jeg føler det ikke som om hun gerne vil lege/underholdes, for man kan se at hun er træt, hun kan bare ikke finde ro. Den eneste måde er ved at vi sidder med hende og rokker hende ligeså stille frem og tilbage, hvor hun samtidig kæmper for at holde øjnene åbne.
Det går fint i dagplejen nu, hun er ikke ked af at være der, det eneste problem, der rigtig er, er med at hun får nok søvn. Da hun startede i dagpleje prøvede vi først om hun kunne nøjes med en lur om dagen, men det var ikke nok, problemet er at dagplejemoren ikke kan få hende til at sove om formiddagen og jeg kan ikke få hende til at sove den ekstra lur om eftermiddagen, så hun får kun middagsluren (undtagen når hun er hjemme, der sover hun om formiddagen 1½-2 t og 1 t om eftermiddagen).
I aften prøvede vi igen bare at sidde inde ved hende, resultatet var at hun endte med at kaste op. Jeg ved snart ikke hvad vi skal gøre, for det er altså hårdt og skal sidde og vugge hende i 2 timer.
Jeg håber virkelig du har nogen gode råd, for jeg er efterhånden ved at være rigtig desperat.
Med venlig hilsen
Sanne