Brev:
Hjælp til søvn - 13 mdr.
24. oktober 2008
Alder:
13 mdr.
Hjælp til søvn - 13 mdr.
Hej Helen
Som så mange andre har jeg problemer om natten med min lille søn. Lauge bliver 13 mdr om ikke så længe. Jeg har for en måneds tid siden vænnet ham af med flasken om natten. Det tog tre dage og så sov han fra kl. 1900 til ca 0500 eller 0530. Og det er jo flot.
Men de sidste uger har været et helvede. Han sover inde i hans egen seng og har gjort det siden han var 3 mdr gammel. Vores putteritual er det samme hver dag. Han får eftermiddagsflaske kl 1600 og kl 1730 får hans aftensmad. Den består som regel af kartofler, grøntsager og kød. Han komer i bad kl 18 - 1830 og får så derefter en flaske vælling på 200ml.
Så lægger jeg ham i hans seng og siger godnat slukker lyset og går ud. Så går der ca 10 min og så sover han.
Problemet opstår omkring kl 2230 tiden. Der begynder han at vågne hver halve time. Og han græder og græder. Jeg prøver på at give ham sutten og nusse ham og sige shhhhhh. Det hjælper så i 2 min indtil han er faldet til ro og jeg prøver på at gå. Når han så endelig falder i søvn så går der en halv time og så starter det forefra. Jeg tilbyder ham også vand men det vil han slet ikke have.
Jeg er alene med ham og da jeg samtidig har et arbejde at passe må jeg indrømme at jeg er ved at være derude hvor jeg ikke kan hænge sammen mere. Jeg har efterhånden slet ikke lyst til at være sammen med ham mere fordi jeg er så træt. Det er ikke pænt at sige men sådan er det desværre.
Hans dag ser således ud
morgenmad kl 0600. yougurt eller grød
kl 0800 kommer han i dagpleje
kl 0830 frugt
kl 1100 frokost
kl1130 middagslur, ca 1½ time
kl1300-1400. igen frugt
kl1530, bliver hentet i dagpleje af min mor, får flaske
kl1730, aftensmad
kl1900 200ml vælling
Jeg er selv hjemme omkring kl 1715
Har du nogen gode ideer til at hjælpe mig. Jeg kan simpelthen ikke mere.