Brev:
Får flaske om natten og sover igen
24. oktober 2008
Alder:
12 mdr.
Får flaske om natten og sover igen
Hej Helen
Jeg har et spørgsmål om flaske om natten.
Vores dreng er nu 12 mdr. og han er virkelig nem at putte til natten. Vores ritual er egentligt bare, at han får en flaske vælling (ca. 120 - 150 ml.), hvorefter vi kan lægge ham i sin seng, sige godnat og lukke døren.
Problemet kommer så ofte om natten. Hvis han vågner, sætter han sig op og kan ikke finde ro igen. Går vi ind til ham og giver ham sutten og lister ud - skriger han efter os. Tager vi ham op, stopper han med det samme og sover egentligt næsten i vores arme. Men lige så snart vi lægger ham, så skriger han igen. Så det ender altid med at vi giver ham en flaske igen, hvorefter han sover med det samme og til næste morgen.
Dette er jo egentligt nemt og det virker altid. Men er han ikke for gammel til at få flaske om natten? Eller er det helt ok?
Desuden er han altid meget træt om aftenen, så han kommer faktisk i seng kl. 18.30 og sover til ca. 6.00. Vi kan da godt holde ham længere vågen, men han er SÅ træt og pylrer bare. Så det ville være synd.
Mange dage er han småt-spisende, hvilket også får mig til at tro, at han faktisk er sulten om natten.
Det skal lige siges, at det ikke er hver nat han vågner og får en flaske, men måske 5 ud af 7 dg.
Hilsen Anne