Brev:
Morsyg dreng skal undvære mor
24. oktober 2008
Alder:
19 mdr.
Morsyg dreng skal undvære mor
Kære Helen
Jeg er så glad for at kunne skrive til dig ind imellem helt herude fra Bangkok, så nu kommer der igen lidt tanker og spørgsmål herfra.
Simon er nu 19 måneder og trives godt. Hans sprog udvikler sig i lynfart, og han er begyndt at sætte ord sammen. Det er så sjovt, når han fortæller 'historier'.
Jeg har aldrig mødet et barn, der var så morsyg. Han kan bare ikke få nok nus og opmærksomhed, og bliver 'pludselig' lille og pivet, når jeg kommer ind af døren. Vil helst sidde på min arm og presse sin kind mod min eller have mig med på gulvet mellem legesagerne. Andre må helst ikke komme tæt på. Men han kan godt charme andre på afstand. Jeg må bare helst ikke være ude af syne. Det er som om, han lige nu har en fase, hvor han har brug for ekstra nærhed og tryghed. Det er helt ok.
I januar tager jeg alene til DK i 6 dage. Jeg skal på kursus. Sidste år havde jeg ham med, og han blev passet af min mor. Det gik skidt - jetlag, seperationsangst, koldt vejr, hvor er far, etc. Derfor mener jeg, det er bedre, at han er i sine vante omgivelser, kommer i vuggestue, holder sine sengetider etc.
MEN hvordan klarer en morsyg lille gut at være væk fra Mor i så mange dage? Han ved jo ikke, at jeg kommer igen. Kan det ødelægge noget? Kan jeg gøre noget, for at hjælpe ham til at håndtere adskillelsen? Eller er det bare en dårlig ide?
Far har flere gange været væk i flere dage, men jeg har kun været væk én nat, siden han blev født, så jeg har det rigtigt dårligt med dette.
Håber på nogle gode råd og tanker.
mange hilsner
L