Brev:
Min datter sover stadig ikke om natten - 7 mdr.
23. oktober 2008
Alder:
7 mdr.
Min datter sover stadig ikke om natten - 7 mdr.
Hej Helen
Nu er jeg nødt til at henvende mig igen. Sagen er, at min datter på 7 måneder stadig ikke sover godt om natten, hun vågner mellem 3 og 5 gange.
Hun er blevet afvænnet med bryst, men forventer nu at få flasken hver gang hun vågner, jeg har prøvet med sut mange gange, men gir op hver gang, da hun bliver så sur om natten og også når vi øver om dagen.
Hvad kan man forvente søvnmæssigt af hende om natten?
Hendes rytme er lige følgende:
Vågner kl. ca 7.00
Havregrød kl. 8.00
MME kl. 9.00 (50ml)
sover kl. 9.30
spiser øllebrød kl. ca 11.30
sover igen kl. 13.00
lidt frugt eller ymer omkring kl 15.00 og 50 ml MME
sover igen kl. 17.00
aftensmad kl 18.00
vælling 180 ml kl 20.00
vånger kl 23.00 får 100 ml MME
og får løbende MME i løbet af natten helt for til 300 i alt.
Hvor meget MME skal hun have i løbet af dagen (og natten) og andet mad?
Hendes soverytmer er ok i løbet af dagen, måske skal hun snart ned på to?
Hun er meget morfixeret i tiden og vil ikke sidde i hendes højstol, men kun hos mig, må jeg lade hende græde lidt (med måde), hvis hun hele tiden kan se mig og jeg taler til hende? Nogen gange er jeg jo nødt til at tage mig af min søn på 3 år.
Håber du kan hjælpe med et skema og de andre ting.
Med venlig hilsen
Heidi