Brev:
Suttebehov og mælk nok?
9. april 2004
Alder:
10 mdr.
Suttebehov og mælk nok?
Hejsa og tak for nogle dejlige svar.
Jeg er lige stoppet med at amme min 10 måneder gamle datter. Hun sagde selv fra, da hun var syg i et par dage. Jeg forsøgte alligevel både da hun var syg og bagefter, men hun vil stadigvæk ikke have bryst. Jeg har valgt at acceptere at hun ikke vil længere, og ved nærmere eftertanke så er det jo den helt perfekte måde at stoppe amningen på.
Jeg er fri for at tage "kampen" op på et senere tidspunkt, men mit spørgsmål er om det er for brat en slutning, når hun heller ikke bruger flaske? Hun bruger sut inden hun skal sove, ellers ikke, så det er jo ikke meget hun sutter på noget længere.
Hun drikker kun af kop og vil helst ikke have mælk heri, så jeg forsøger at blande så meget modermælkserstatning jeg kan i grød osv., jeg giver hende A38 osv., men vi kommer kun op på 300 ML om dagen, hvilket jo ikke er nok.
Jeg har prøvet med sødmælk, ost osv., men hun er ikke vild med andet end mælk i grød eller A38.
Får hun for lidt mælk eller skal man tage det afslappet?
Hun stortrives og mangler ellers ikke noget, hun er over 10 kilo nu og var kun 3320 g. ved fødsel.