Brev:
Soveritual - 11 mdr.
17. oktober 2008
Alder:
11 mdr.
Soveritual - 11 mdr.
Hej Helen
Tak for dit svar på mit tidligere spørgsmål om hvordan jeg får min søn til at falde i søvn uden at jeg sidder ved ham. Jeg har fulgt dit råd om at ordne/stryge tøj, gå frem og tilbage og dermed vise at jeg er der uden at sidde ved ham osv. Jeg var helt overrasket over at det faktisk virkede den første aften jeg prøvede det. Men jeg var så ikke så heldig næste dag hvor det altså endte med at han græd hysterisk (tror han blev irriteret), så det endte med at jeg skulle sidde ved ham til han faldt i søvn.
Nogle gange er det nok at jeg bare sidder der i 5 minutter og går når han næsten er faldet i søvn. Når han så endelig falder i søvn vågner han hver halve time, jeg går ind til ham, giver ham sutten igen og venter max 1 minut, og LISTER derefter ud. Så sover han videre men vågner igen efter en halv time. Jeg er så usikker og forvirret over at det ikke er det samme hver dag. Jeg føler jeg ikke er konsekvent nok og hele tiden laver om på ritualerne. Ved ikke om det er det rigtige jeg gør??
Han er startet i vuggestue i dag og jeg ville bare ønske at han var startet for et par måneder siden hvor alt var meget nemmere. Når han vågner om natten og græder holder han op så snart en af os går ind til ham og han ser straks ud til at falde i søvn igen. Men så snart han kan høre vi går ud græder han igen. Og jeg har virkelig ikke lyst til at sidde ved ham til han falder i søvn (i modsætning til faren som vælger at ligge på en madras ved siden af ham til han sover - ved heller ikke hvor godt det er at min mand og jeg er uenige på det punkt?).
Han spiser godt i løbet af dagen, så jeg tror ikke det er fordi han er sulten.
Kl 7-8 morgengrød.
Formiddagslur mellem 9-10
Frokost omkr 11-12
Eftermiddagslur
eftermiddagsmad omkr 15
Aftensmad ca 18.
Han sover så også en halv times tid mellem eftermiddagsmad og aftensmad, fordi han simpelthen er så træt og pylret. Jeg har forsøgt at holde ham vågen ind til efter aftensmaden, men så er han bare så overtræt lige efter aftensmaden at han kommer meget tidligt i seng og dermed vågner meget tidligt om morgenen, omkr kl 5 og kan ikke sove videre.
Jeg håber sådan at det bare er en fase og at han snart holder op med at vågne hver halve time.
Hjæææælp
En usikker 1. gangs mor