Brev:
Søvnvanskeligheder - 8 mdr.
17. oktober 2008
Alder:
8 mdr.
Søvnvanskeligheder - 8 mdr.
Hej!
Min datter på 8½ måned er begyndt at sove rigtig dårligt, både i løbet af dagen og om natten. Derudover er hun blevet svær at putte, dvs. at hun græder og rejser sig op i tremmesengen igen og igen - og igen. Dette er ved at drige mig til vanvid!!
Hun har tidligere overgivet sig ret nemt til søvnen. Inden de fleste lure og inden natten har hun ofteste fået bryst, men er ikke faldet i søvn ved brystet. Dette har hun fundet sig i indtil nu, men nu græder hun meget længe - og vågner efter kort tid (ofte efter ½ time til tre kvarter), hvorefter hun er svær at få til at falde i søvn igen. Om natten sker dette også, men her kan jeg oftere få hende til at falde i søvn igen. Problemet er, at når hun vågner om natten, hvor jeg er blevet rigtig træt, er det lidt for nemt at tilbyde hende brystet, da der så er ro. Det resulterer i, at hun er kommet op på 3-4 gange bryst i løbet af natten, hvilket jo er lidt af et skråplan.
Har du ikke nogle gode fif til, hvordan jeg nemmest giver hende nogle gode vaner på dette udviklingstrin, hvor jeg regner med, at problemerne kommer pga. øget bevidsthed om, at jeg ikke bliver hos hende, mens hun sover?
På nuværende tidspunkt bliver hun puttet i sin barnevogn i løbet af dagen og i sin tremmeseng, som står ved siden af vores seng om natten. Er det nu, vi skal flytte hende ind på sit eget værelse? Jeg er villig til hvad som helst!!!
Med venlig hilsen
den meget trætte mor