Svar: Amning og 2 tænder i undermunden
9. april 2004
Alder:
7 mdr.
Kære Lisbeth
Det bedste du kan gøre er at sige Nej! eller AV! så bestemt at Emma finder ud af, at du bestemt ikke kunne lide at blive bidt, men samtidig skal hun også have gentaget tingene mange gange for at kunne huske det, og derfor er det ikke altid nok at sige av eller nej en enkelt gang.
Der findes så vidt jeg ved ikke andre råd, når barnet bider i brystet, det er en overgang, der som regel holder op igen. Det er naturligt at barnet bider, fordi det nu er så gammelt at det godt ved at mor og bryst er to forskellige ting, som alligevel hænger sammen. Og at se mors reaktion er jo spændende og udfordrende.
Med hensyn til Freje og indlæggelsen så er det sandsynligt at hun måske har haft RS-virus, som rammer mange børn i disse forkølelses tider.
Fortsat held og lykke med det hele.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske