Brev:
Vil ikke drikke mælk - pige på 5 mdr.
15. oktober 2008
Alder:
5 mdr.
Vil ikke drikke mælk - pige på 5 mdr.
Hej Helen
Jeg har en dejlig datter på 5½ måned. Hun trives, har det godt, udvikler sig som hun skal. Der er bare et problem, og det er at hun ikke vil drikke mælk (flaskebarn). På gode dage kan jeg få hende til at drikke ca 500 ml og ellers ja så ligger det langt under.
Har været til lægen med hende, som siger at hun trives, og fejler intet og at nogen børn trives med lidt mælk. Men det kan jeg altså bare ikke forstår, hun må da have bruge for mere end sølle 300-400 ml om dagen?
Hun får pt mos/grød to gange om dagen, til frokost (grød) og aftensmad (grønsagsmos).
Vores dag ser følgende ud:
ca 04.30 får flaske med mme, tager ca 100 ml
ca kl 8 vågner, vil ikke have flaske venter 1 time og kl 9 tager imod flaske hvoraf hun drikker 100m
mellem kl 10.00-10.30 sover formiddagslur
kl 12 frokost (grød) spiser ½-1 dl + vand af kop
ca 13.30 tilbyder flaske, men tager ikke imod. sover middagslur
ca kl 15.30 tilydes flaske igen tager hvis jeg er heldig 100ml
17.00 powernap ca 30 min
kl 18 aftenmad (grønsagsmos) spiser gerne ½-1dl + vand af kop
ca. 20.00 tilbydes flaske iforbindelse med putning, vil ikke tage imod.
kl 23 hvor jeg selv går i seng får hun flaske, tager drikker ca 100ml.
Det skal siges jeg selv laver grøden og mos.
Vores sp mente at jeg skulle starte med at give grød/mos 3 gange dagligt.. det har jeg prøvet og det gav bagslag, da hun så slet slet ikke ville tage imod flaske.
Kan det virkelig være at 2 x grød der tager alt pladsen i maven?
Jeg ved hverken ind eller ud længere, jeg ved jo hvor vigtigt det er for hende at drikke mælk ved siden af maden. Føler at jeg har prøvet alt, endda at putte lidt sukker i mælken, har prøvet lige når hun vågner, lige inden lur men intet virker for os.
Håber du har nogen gode råd til os, og en plan som måske kunne få den lille stædige til at drikke lidt mere:-)
Hilsen
Den bekymrede mor