Brev:
Afviser flasken og uro om natten - stadigvæk!
15. oktober 2008
Alder:
6 mdr.
Afviser flasken og uro om natten - stadigvæk!
Kære Helen.
Nu er min dreng 6½ mdr. og vi har jo givet ham flaske siden han var 3 mdr. men nu er det som om han er træt af flasken. Det er ekstremt svært at få ham til at tage den, for det virker som om han hellere vil have skemad - Nogle gange er der faktisk gået 16 timer, hvor han kun har spist 100 ml mme og det syntes jeg jo er alt for lang tid.
Jeg er begyndt at give ham skemad 3 gange om dagen, men jeg gør det sådan at jeg giver ham mælk først for at være sikker på han får mælk og så skemad bagefter senere for hvis jeg giver ham skemad først vil han ikke have flasken. Jeg giver ham 230 ml mme pr. gang i flasken, men det er ikke altid han vil spise det hele og som sagt så er det meget svært at få det i ham - man skal helst distrahere ham med at lave ansigter og evt. lade ham se tegnefilm når han spiser....
Jeg kunne godt tænke mig at vide om jeg skal droppe noget af skemaden eller hvor meget skal jeg give ham? jeg mener skal jeg give ham en dl skemad 3 gange om dagen og hvor meget mælk - for hvis man skal følge det der står på pakkerne skal han have 200 - 250 ml mme 3- 4 gange om dagen....
Vi har også fundet ud af at vælling ikke længere har en effekt på ham, for hvis vi bare giver ham mme så vågner han alligevel på næsten samme tidspunkt og vil spise - han vil som regel gerne spise mælk om morgenen... så vi har valgt at tage vællingen væk - hvad mener du om det?
Derudover - en god nyhed - nu har han afføring hver dag og vi har ikke givet ham movicol i 2 dage - det vil være skønt hvis vi helt kan stoppe med movicolen :-)
Han sover stadig MEGET uroligt om natten - det er dog ikke længere skrigeture, så jeg tror hans ører er blevet bedre - nu vågner han dog og har sparket dynen af, pludre og vil have sutten - det tager nogen gange 2 timer før vi får ham til at sove igen. Hvad kan man gøre her - mig og min mand er ved at være meget i underskud af søvn, da vi skal op 6- 7 gange om natten... nogle gange giver vi han mad igen ved ca. 2 tiden og der spiser han 230 ml mme - men er det ikke mærkeligt at han skulle være sulten igen, når han har spist 230 ml mme ved 20 tiden? Kan det være tænder? burde han så ikke græde? han klør og klør på hans gummer meget - jeg har hørt man kan få noget salve at smørre med - har du hørt om det?
Vi har også prøvet at tage ham med ind i vores seng, men det hjælper ham slet ikke til at falde til ro - der ligger han bare og mosler og spjætter og pludre osv. det er som om han er klar til at stå op.... igen så er det blevet meget bedre med at sove om dagen, siden vi har anskaffet en slee bee bag - nu sover han ca. 1 - 2 timer af gangen, nogle gang 3.
Jeg håber ikke du er ved at være træt af alle mine spørgsmål og håber at du endnu engang kan komme med gode råd :-)
Med venlig hilsen
B´s Mor.