Brev:
Maden fungerer ikke
15. oktober 2008
Alder:
8 mdr.
Maden fungerer ikke
Hej Helen
Jeg har lige et par spørgsmål, igen igen :o) Jeg synes ikke det kører særlig godt med skemaden og jeg er heller ikke sikker på om min søn får mælk nok. Han har en nærmest ikke-eksisterende appetit og jeg får ikke tilnærmelsesvis de måltider i ham, som han skal i forhold til sin alder. Han er nu knap 8 1/2 mdr. gammel og jeg forsøger at inkorporere et 4. måltid. Problemet er, at han nærmest ingenting spiser af sin skemad.
En typisk dag ser pt. således ud:
6-7: vågner og får 180 ml. mme
9: forsøger at give ham havregrød samt lidt frugtmos, men han spiser ofte ikke mere end 2 teskefulde
11: forsøger med frugtgrød, øllebrød eller rugbrød + grøntsagsmos samt frugt og igen spiser han ikke ret meget. Max 50 ml.
13-14: 180 ml. mme (men ofte vil han kun have 90-120 ml.)
16-17: grøntsagsmos med kød eller fisk (spiser igen meget lidt)
18: forsøger at give ham lidt af den mad vi spiser, men han er ikke synderligt interesseret.
19.30-20: 180-210 ml. mme
Det skal desuden tilføjes, at han, siden jeg gik op til 4 måltider, har sovet ekstremt uroligt om natten. En enkelt nat vågnede han så meget kl. 4 om natten, at jeg ikke kunne få ham til at sove igen. Jeg stod op og gav ham 100 ml. mme, men han virkede faktisk ikke specielt sulten. Han spiste det dog og blev så puttet i vores seng og sov igen kl. 5.
Hvad skal jeg stille op med, at han spiser så lidt som han gør? De 2-2 1/2 timers interval han skal spise med virker ikke som om, at det er tid nok til at han når at blive sulten og hvis ikke, så er der ikke tid nok i løbet af dagen til 4 måltider. Og tæller det overhovedet som et måltid, når han kun spiser et par skefulde?? Jeg er bekymret for om han får vitaminer nok. Hvad gør jeg?
Og en sidste ting: Han har pludselig fået nogle små røde prikker i skridtet som jeg ikke har set før. Kan det have noget med bleen at gøre, så vi skal skifte til en anden slags eller hvad tror du?
På forhånd tak for svar.
Camilla