Brev:
Urolig nattesøvn - 15 mdr.
5. oktober 2008
Alder:
15 mdr.
Urolig nattesøvn - 15 mdr.
Kaere Helen
Saa er det igen blevet tid til at faa lidt om raad omkring Oscars nattesövn.
For ca. et par maaneder siden tog vi tremmerne af hans seng og lagde en madras paa gulvet, det har hjulpet meget, han begynder ikke laengere at graede lige saa snart vi naemer os hans vaerelse og hans seng, nu har han intet imod at blive lagt i seng. Men det er stadig ikke lige nemt at faa ham til at sove, vi ved at han er traet, men det er som om at han har svaert ved at give slip og slappe af, han vil blive ved med at lege.
Vi slukker naesten alt lys, laeser en historie, men det er ikke nemt, da han helst selv vil holde og lege med bogen, vi saetter afslappende musik paa, som han har vaeret vant til at lytte til siden han blev födt. Nogle gange bliver han ved med at saette sig op i sengen, vi ligger ham ned igen, og det kan staa paa i lang tid, nogle gange gaar vi ud af vaerelset, men saa begynder han at graede med det samme. For det meste bliver vi hos ham til han sover, men det kan tage en time hver aften.
Men det vaerste er at han sover meget uroligt om natten, dvs han vaagner mange gange graedende. Nogle gange giver vi ham sutten og sovedyret, og han sover med det samme igen. Men der gaar ikke lang tid för han paa ny vaagner, de sidste par uger har vi taget ham ind i vores seng, og der sover han som regel med det samme...det er desvaerre blevet en meget nem lösning, da foraeldrene er meget traette naar de skal op og paa arbejde naeste dag.
Kan det have noget at göre med, at der en kindtand der er ved at komme, at han er forkölet ind imellem med stoppet naese, hvilket sikkert irriterer ham? vi holder altid öje med om det er mellemörebetaendelse, da han allerede har haft det nogle gange. Oscar er ellers en meget glad og meget aktiv dreng, der er blevet glad for at komme i vuggestuen, hvor han morer sig meget, han faar dog ikke sovet saa meget de dage, men han sover saa en del mere de dage hvor han ikke er i vuggestue.
Er det normalt i hans alder at han sover meget uroligt? Hvad kan vi göre for at give ham en mere rolig nattesövn (og os)?
Paa forhand mange tak.
Med venlig hilsen
Lotte