Brev:
Min søn vil ikke have kartoffelmos
6. april 2004
Alder:
6 mdr.
Min søn vil ikke have kartoffelmos
Hej
Jeg har en søn på 6 mdr. som jeg prøver ihærdigt på at få til at spise kartoffelmos med gulerod, han vil simpelhen ikke have det han får 3-4 skefulde men ikke med sin gode vilje. Da vi startede op på det fik han det til aften, men da han ellers så gode søvn rytme om natten blev ødelagt, begyndte jeg at give ham det til middag, da jeg mente at han sikkert ikke var rigtig mæt, jeg ammede ham efter kartoffelmosen, men det hjalp ikke.
Aftensmaden bestod før af risgrød som han elsker. Nu ser det således ud vores spise pogram. Han vågner kl.7.00 ca der ammer jeg ham omk. 9.00-9.30 får han lidt frugtmos og vand af en kop evt. lidt amning hvis han har lyst.
Kl ca 11.30-12.00 tilbyder jeg ham så kartoffelmos med gulerødder elle majs, som han så kun tager 3-4 skefulde af, og vand af kop. ender med amning. så sover han 3 timer ca. står op ved 15.00- 15.30 tiden, bliver der tilbudt mos med vand af kop (går fint).
Kl 18.30-19.00 får han så nu risgrøden som han spiser godt af, og inden sengetid får han så en ammetår kl. 20.00-20.30. så sover han, vågner kun engang ca. 03.30 får en ammetår, sover til kl.6.45-7.00.
Mit spørgsmål er så om jeg er ude i noget værre roderi med hensyn til det mad. Hvad skal jeg gøre med det kartoffelmos skal jeg evt tilbyde ham noget andet? Og hvad? Han skal jo gerne have lidt grøntsagsmos eller lignende da hans måltider ellers bliver for søde vel!
Jeg kunne godt tænke mig at det skulle kunne gå med mad og vand af kop om dagen, en ammetår til natten og evt. den ammetår om natten, hvis hans behov stadig er der, den skal jo også falde væk på et tidspunkt.
Håber du har et godt råd til mig.
Mange hilsener
Chatarina