Brev:
Jern - 9 mdr.
6. april 2004
Alder:
9 mdr.
Jern - 9 mdr.
Hej
Jeg skrev for en måned siden angående min søn som på det tidspunkt drak for lidt mælk. Problemet er ikke blevet mindre, tværtimod får han nu kun omkring 300ml modermælkserstatning per dag (han er nu næsten 9 måneder).
Han vil kun have en flaske om morgenen. Resten af dagen nægter han, at drikke mælk. Selv ved hans sene flaske mælk som han normal hældte i sig, holder han nu munden lukket. Han spiser stadigvæk godt.
Min spørgsmål er nu om jeg skal begynde, at give ham jerntilskud. På den hollandske modermælkserstatnings pakke står, at per 100ml færdiglavet erstatning er indholdet af jern (Fe) 1,3mg. Hvis vi går ud fra, at han får 300ml erstatning om dagen får han 3,9 mg jern. Er det nok?
Mange hilsner fra Dorthe.