Svar: Hvornår må børn sidde i høj stol?
5. april 2004
Alder:
6 mdr.
Du skriver ikke hvor gamle din tvillinger er nu, men generelt vil jeg sige at de fleste børn ikke er stærke nok til at kunne sidde i høj stol før de er omkring 6 mdr.
Det mest hensigtsmæssige er dog at barnet sidder på skødet, når det får skemad, men når som dig er forældre til to, så kan dette jo være lidt svært, hvis børnene skal have mad samtidig. Jeg kan også forstå ud fra dit brev, at børnene sidder i autostol, når de spiser, og ud fra den betragtning ville de måske have bedre af at sidde i en høj stol.
Jeg synes du skal kontakte din sundhedsplejerske, som kan vurdere, hvor stærke dine børn er i deres muskulatur, og dermed rådgive omkring, hvad der vil være mest hensigtsmæssigt i jeres situation.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske