Brev:
Skal min søn på 5 ½ år med på koloni?
2. juni 2003
Alder:
5 år
Skal min søn på 5 ½ år med på koloni?
Jeg har en søn på 5 1/2 år, som går i børnehave. De skal nu på koloni i 3 dage og jeg er meget i tvivl om, hvorvidt han skal med.
Han er en lidt forsigtig dreng, der skal presses lidt for at prøve noget nyt. Når jeg spørger, om han vil med på koloni, siger han sommetider nej og sommetider ja, så jeg ved ikke helt, om han i det hele taget ved, hvad det er. Igår sagde han ja, men det der med, at de skal sove deroppe huer ham ikke helt. Jeg har lovet ham, at han må ringe efter os, hvis han vil hjem og så kommer vi med det samme.
Har børn i den alder i det hele taget behov for at undvære deres forældre i 3 dage ? Jeg er i syv sind - skal vi bare sende ham af sted, fordi han har godt af at komme hjemmefra eller skal vi tage det alvorligt, når han siger nej til at ville med?
Han var med sidste år og i ugen efter, havde han mareridt om natten og vågnede grædende op, hvilken han ellers sjældent gør. Han havde tydeligvis savnet os, og vi ham, selvom pædagogerne sagde, at han havde haft det godt og havde været glad. Hvad gør vi?
Venlig hilsen
Gitte