Svar: Får han nok at spise?
5. april 2004
Alder:
3 mdr.
Umiddelbart lyder det som om at din søn har reguleret sin mælkemængde ind og trives på det han får.
Om han skal have mere, afhænger at hvor meget der kommer ud og hvordan han i øvrigt trives. Hvis han har gode våde bleer, tager på som han skal og virker glad og tilfreds, så må du gå ud fra at det er i orden.
Jeg synes det er en rigtig god idé at I giver ham en flaske, når I selv går i seng, så I alle får en sammenhængende nattesøvn. Det samme kan man med fordel gøre, når man ammer og et barn som får flaske bør på samme måde, som et barn der ammes, have mulighed for at selvregulere.
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske