Brev:
Får han nok at spise?
5. april 2004
Alder:
3 mdr.
Får han nok at spise?
Hej
Du har før hjulpet med svar - derfor prøver jeg nu igen.
Min dreng er 3 måneder og 1 uge gammel. Han er begyndt at sove fra ved 19-20 tiden om aftenen til næste morgen ved 6-tiden.
Vi vækker ham inden vi går i seng for at give ham en flaske. Det er for at undgå, at han alligevel vågner om natten og er sulten. Indtil videre fungerer det.
Mit spørgsmål er: Kan han få for lidt at spise? De sidste par måneder har han spist 1100-1200 ml mme i døgnet. Nu ligger han på omkring 900-950 ml i døgnet. Han virker glad og tilfreds så det er vel ok?
Vi er bare vant til, at han har spist over en liter dagligt i meget meget lang tid, så nu virker det underligt, at han ikke spiser nær så meget.
Mener du, at vi skal tilbyde ham noget mere eller skal han selv sige til når han er sulten?
På forhånd tak!