Brev:
Natterod - ind til mor og far om natten
26. september 2008
Alder:
2 år, 6 mdr.
Natterod - ind til mor og far om natten
Kære Helen.
Min søn på 2 og et halvt er ved at drive min mand og jeg til vanvid.
Det handler om, at han hver eneste aften vågner et sted mellem klokken elleve og tolv. Selve putteritualet fungere fint, og der er ikke noget når vi putter ham i hans seng, men han vågner næsten som på klokkeslet klokken tolv. Han er ked af det og vi kan ikke få ham til at falde til ro. Undtagen hvis han kommer ned i mors og fars seng, så falder han næsten i søvn med det samme. Og hvis vi prøver at bære ham ind i sin egen seng igen, vågner han tit og græder igen.
Problemet er nu også det, at vi har købt en juniorseng til ham så nu kan han jo selv stå ud hvis han ikke gider ligge der. Min mand og jeg får ikke meget søvn med ham liggende i sengen, og min mand har desværre måtte indvadere sofaen og det er bare overhovedet ikke i orden. Jeg elsker min søn overalt på jorden, men jeg vil nu altså hellere sove med min mand. Jeg tænker det kan være et spørgsmål om tryghed, da han ligger meget tæt, når han ligger i vores seng. Jeg har også hørt at de kan drømme en del, og være bange for mørke. Vi har sat en lille vågelampe op på hans værelse, men det ser ikke ud til at hjælpe.
Jeg håber du kan hjælpe os på vej, til at vi alle kan få en god nattesøvn.
Med venlig hilsen
Pia