Brev:
Ruller ikke
26. september 2008
Alder:
7 mdr.
Ruller ikke
Hej.
Jeg har en dreng på 7½ måned som endnu ikke kan rulle.
Han krabber rundt om sig selv og kommer også baglæns. Han kan ikke komme forlæns og er ikke kommet op på knæ endnu. Han er rigtig god til at sidde (med støtte) og han elsker at ligge på maven.
Jeg har flere gange spurgt min egen sundhedsplejerske om hjælp og har fået af vide at jeg skal rulle ham - men jeg kan ikke helt se noget resultat af dette.
Har læst meget om motorik og der står alle steder at kan barnet ikke rulle, så bliver det kun værre, når han bliver større. Dog kender jeg flere, hvis børn ikke kunne rulle inden de kunne kravle - ligesom der er nogle som ikke kravler før de går.
Hvor vigtigt er det at han kommer til at rulle?
Hvis det er vigtigt, hvordan kan jeg så hjælpe ham?
Mange hilsner
Barbara