Brev:
Bange for vand?
26. september 2008
Alder:
7 mdr.
Bange for vand?
Hej.
Jeg har haft min dreng på 7½ måneder til baby-svømning 3 gange og i svømmehallen 1 gang. Det er ikke gået særlig godt.
Den første gang havde han nået at sove 1 time til formiddag før jeg måtte tage ham op. Vi var nok i vandet 5 minutter, hvorefter han begyndte at græde utrøsteligt og ville op.
Den anden gang havde han sovet 20-30 minutter i bilen og vi var i vandet i nok 7 minutter. Han var glad og spjættede som når han er i bad hjemme. Derefter græd han igen og vi gik op.
Den tredje gang havde han ikke sovet. Der nåede jeg at bade og tage tøjet af ham, hvorefter han begyndte at græde. Han stoppede først med at græde, da vi begge havde tøj på og var ude af omklædningrummet.
Den sidste gang var alene i svømmehallen. Han syntes at det var spændende - ligetil vi kom ned i vandet. Vi var der i max. 5 minutter - hvor han igen græd utrøsteligt. Han stoppede dog, da han kom op og fik også et alm. bad i svømmehallen, hvilket han syntes var spændende.
Alle gangene (bortset fra 1. gang) har han fået mad inden, så han er ikke sulten.
Så troede jeg at det var fordi han ikke havde fået sovet - derfor tog jeg alene i svømmehallen efter formiddagsluren - men det blev ikke meget bedre.
Jeg er selv glad for vand (har ikke vandskræk) og har gået i svømmehallen rigtig mange gange med mine søsters børn, da de var babyer.
Jeg har nu meldt fra til baby-svømningen, men jeg vil jo stadig godt i svømmehallen med ham.
Har du nogle gode ideer til hvad jeg kan gøre?
Barbara