Brev:
Vil ikke puttes af mor
25. september 2008
Alder:
16 mdr.
Vil ikke puttes af mor
Hej Helen.
Så er det igen tid til et rigtig godt svar :o)
Det er sådan at Thea jo aldrig har været nem at få til at sove og indtil nu har vi allesammen haft lige meget bøvl med at få hende i seng om aftenen, men nu er det lige pludselig kun mor hun ikke vil puttes af, eller det vil sige at hun bare græder og vil ingenting, kun lege osv.
Når det er far der putter går han rundt i hele værelset og siger godnat til alle peterplys på væggen og alle bamser på hylder osv. det tager ca. 5 til 10 min så ligger han hende ned i sengen og nysser hende og siger godnat hvorefter han går ud og 10 min efter plejer hun at sove.
Når det er mor begynder det allerede i stuen hvor hun begynder at græde og kaste sig rundt så jeg snart ikke kan holde hende, jeg prøver at gøre det på samme måde og jeg har også en maddras på gulvet, men når jeg ligger der vil hun kun pjatte, hvis jeg ligger hende ned går hun helt i spåner og græder, så prøver jeg at gå lidt frem og tilbage, men det er bare som om at jo længere tid jeg gør det, jo værre bliver det.
Det ender tit med at far bliver nødt til at tage hjem fra arb (arb tit aften) Får at putte hende og så tage på arb igen, det kan jo ikke være rigtig vel? :o)
Jeg har prøvet at snakke med dagplejemor om det og hun mener at det er fordi jeg er for blød overfor Thea og at hun ved at hvis hun bliver ved kommer hun ned i stuen og lege igen. Så hun mener jeg skal vise at jeg mener det når jeg siger godnat og så ikke gå ind til hende igen. Hvad mener du om det?
Det er rigtig nok at jeg har nemt ved at overgive mig når Thea græder og tit giver hende hendes vilje, Så det er måske på tide at vise hvor mine grænser går?
Der må jo værre et eller andet ved mig når det kun er mig der har problemer med at få Thea i seng?
Hun er eller en glad og velfungerende og tilfreds pige med masser af godt humør og krudt i enden :o)
Ville egentlig bare lige høre dine tanker om det hele
Med venlig hilsen
Theas Mor