Brev:
Gråd om natten - 8 mdr.
25. september 2008
Alder:
8 mdr.
Gråd om natten - 8 mdr.
Hej Helen
Vi har en fantastisk dreng på 8 1/2 måned. Han trives og er et meget glad barn om dagen.
Han spiser 5 måltider om dagen, og med stor appetit. Derfor tog vi for godt 2 mdr siden maden fra ham om natten og det var uden det store brok.
Desuden sover han 2 gange om dagen - om formiddagen og efter frokost (ca. kl. 12.00) Sammenlagt ca 3-3 1/2 time. Han har aldrig sovet mellem os og har sovet på sit eget værelse siden han var 8 uger.
Motorisk er han meget aktiv. Han sidder rigtig flot og har gjort det et par måneder, desuden kryber han rundt alt hvad han kan.
Det store problem kommer om natten. Han bliver lagt i seng kl 19.00 ca. og det går rigtig fint, han ligger og hygger lidt med sin bamse og falder oftest i søvn uden vi skal ind til ham igen.
Sikkert er det dog at han vågner mellem 22.30 og 23.30 og så går det løs. Han starter med at pylre lidt, og det kan reddes med sutten, men der går max. en halv time så er han der igen og gråden bliver værre og værre, og vi må tage ham op og trøste ham. Intervallerne bliver kortere og kortere og han bliver mere og mere ked af det. Nogle gange starter han med at græde allerede, når vi lægger ham i sengen igen. Dette kan tage alt fra en time til han "vågner" for at stå op omkring kl. 6.00
Dette har stået på i godt 2 mdr nu, og hele familien er ved at falde fra hinanden. Derfor føler jeg også at vi har prøvet alt.
Vi har prøvet at give ham vand og en flaske mælk (jeg stoppede med at amme for ca 3 mdr siden - uden protester), som han spiser, men virker ikke sulten og det hjælper heller ikke.
Jeg har været ved læge med ham 2 gange for at få undersøgt ørerne, men de var fine. Lægen sagde dog at hvis jeg følte at han havde ondt kunne jeg give ham en panodil - som vi også har prøvet, dette hjælper nogle gange, men slet ikke altid. Desuden er jeg ikke vild med bare at give ham panodil.
Nogle nætter har jeg taget ham ind i vores seng og siddet med ham og nusset ham til han er faldet i søvn og så kunne lægge ham mellem os, men dette er heller ikke altid lykkedes.
Jeg har selv prøvet at tænke tilbage på hvad der er sket de sidste par måneder og det eneste jeg kan komme i tanke om er at han er begyndt at få sødmælk - som jeg har prøvet at tage fra ham i en periode (uden resultat) og at han er begyndt at få tænder, som panodil jo skulle hjælpe på, hvis det er fordi han har ondt.
Jeg har læst nogle af dine svar til andre forældre og du nævner ofte at det er fordi de øver sig motorisk om natten og derfor skal hjælpes. Dette lyder logisk, men jeg tror bare ikke det er vores problem, fordi han er så ked af det.
Jeg håber virkelig at du kan hjælpe, da vi er ved at falde fra hinanden alle 3. Jeg er selv løbet tør for ideer og er også bange for at gøre ham forvirret ved at prøve 17 forskellige ting hver nat.
Smil Tina