Brev:
Store soveproblemer - 14 mdr.
23. september 2008
Alder:
14 mdr.
Store soveproblemer - 14 mdr.
Hej
Jeg har en søn på knap 14 måneder og vi har store soveproblemer.
Mikkel er en glad og aktiv dreng, som kravler og rejser sig op af alt. Han har altid sovet dårligt, specielt om natten. Da Mikkel var helt lille kunne han vågne flere gange i barnevognen når har var ude for at sove, men nu sover han godt udenfor. Han sover ca. 2 timer til middag.
Mikkel bliver puttet omkring 20-tiden og falder nogle gange i søvn af sig selv og andre gange skal han nusses lidt. Mikkel får en flaske allomin 2 at sove på. Allerede efter en time vågner han og falder ikke o søvn før han enten får en tår vand eller mælk igen og såfremt går det hele natten næsten hver time, hvis jeg er heldig går der to timer.
Min mand og jeg er selvstændige og derfor er det mig der tager mig af børnene og natteroderiet, men jeg synes at det hele er ved at gå i hårdknude nu, når man aldrig får sin søvn. Jeg har også en dreng på 11 år, som jeg ikke føler altid at have det fornødne overskud til.
Jeg kunne virkelig godt bruge dine ideer til hvordan jeg kan hjælpe Mikkel med at sove bedre om natten uden at vågne så mange gange for det betyder jo agså at han hurtig bliver træt i løbet af dagen, selvom han dog aldrig pylrer. - Han er altid glad og smilende og en en stor dreng med en god appetit.
Med venlig hilsen
Mette