Brev:
Sove i sin egen seng - 9 mdr.
22. september 2008
Alder:
9 mdr.
Sove i sin egen seng - 9 mdr.
Hej!
Jeg har en dejlig pige på 9 1/2 mrd som er født 5 uger for tidligt. Hun sover endnu ikke i sin egen seng, men ved siden af mor og det har hun gjort fra starten :o)
Min kæreste synes det er nok nu og det kan jeg da også godt selv se.... Jeg skriver til dig for at få en "plan" over hvordan vi får hende til at sove i sin egen seng, som står på hendes eget værelse.
Hun bliver lagt til at sove ved 19-20 tiden og falder i søvn uden problemer ved brystet. Hun vågner som regel et par gange inden midnat og falder så igen hurtigt i søvn ved brystet.
Når jeg selv går i seng ved 24-01 tiden ammer jeg hende, hvorefter hun sover til ca 3 eller 4 og skal ammes lidt igen. Herefter vågner hun ca hver time og skal ha bryst uden at ta ret meget. Det er grunden til at hun stadig sover ved siden af mig! Det gør det hele noget nemmere.
Jeg kunne nu også godt tænke mig en madplan til hende. Hun spiser havregrød til morgenmad ved 9-10 tiden (hun vil ikke spise før), så får hun noget yoghurt ved 12 tiden og evt lidt rugbrød. Til efterrmiddag får hun noget frugtmos og til aften spiser hun enten med os eller får mad på glas. Synes bare ikke hun spiser så meget om dagen?
Jeg har i lang tid læst dine råd til andre og håber nu at du kan give mig nogen ligeså gode nogle :o) Jeg venter spændt!!!
Med venlig hilsen
og på forhånd tak, Heidi.