Svar: Hvilken erstatningsmælk efter 4 måneder?
22. september 2008
Alder:
4 mdr.
Kære Buller
Det kræver rigtig meget energi og koncentration for din dreng at begynde at bruge sine hænder, tage fat i legetøj, putte i munden osv. og fordi det er så svært for ham, så bliver han naturligt frustreret. Det er derfor helt normalt at børn i denne alder, kun ligger kortvarigt for sig selv, så skal de aktiveres, hjælpes med at skifte stilling, have noget andet at kigge på osv. og som I gør - tages op, når det hele pludselig bare er for meget:o)
Husk stadig at lægge ham på maven hver dag, så han får styrket sin ryg og nakke og øver sig i at komme op på strakt arm. Jo stærkere han bliver, jo bedre motorisk og jo mere vil han kunne mestre og jo bedre humør får I også igen. Prøv med et spejl foran ham, så han kan ligge og kigge på sig selv, det kan måske opholde ham lidt ...
Med hensyn til valg af modermælkserstatning, så kan du roligt fortsætte med Nan 1, hvis det er den erstatning din dreng trives bedst med. Nan 2 kan mætte lidt mere, hvis han hører til de børn, som spiser rigtig meget mad, men hvis han ikke har tendens til at overspise og du oplever at type 1 fungerer bedst, så kan du roligt bibeholde den - der er ikke grund til at skifte til 2´eren.
Fortsat held og lykke med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske