Brev:
Hvilken erstatningsmælk efter 4 måneder?
22. september 2008
Alder:
4 mdr.
Hvilken erstatningsmælk efter 4 måneder?
Hej Helen
Mange tak for dine svar både mht. den tidligere madplan, som jeg vil bruge, når min søn bliver 4 måneder om en lille uge, og din beskrivelse af den form for ”ubestemmelsesperiode” som det virker til, han er kommet ind i vedrørende putningen og sommetider ved maden. Det er heldigvis blevet noget bedre på det seneste:-)
En anden pudsig ændring vi oplever hos ham er større utålmodighed og brokken på aktivitetstæppet. Før kunne han ligge i et godt stykke tid og bare kigge på ophængte ting, men siden han er begyndt at kunne tage fat i noget og putte det i munden, hidser han sig hurtigt op, især når han ikke kan få det ordentlig ind i munden. Tilsidst begynder han at græde, så vi må tage ham op. Der er ikke meget tålmodighed. Kan vi gøre noget for at hjælpe på dette? Ellers er han en rigtigt smile/grinetrold, bare man kigger på ham:-)
Et andet spørgsmål drejer sig om hvilken erstatningsmælk, der vil være bedst, han får, når han runder de 4 mdr.? Han har fået Nan1 i lang tid nu, men jeg har hørt, at Nan2 kan give forstoppelsesproblemer, og set i lyset af hans tidligere store maveproblemer (stadig lidt problemer om natten og med afføringen), så er det nok ikke særligt godt. Desuden gav Nan HA maveonde pga mange prutter, og grøn alomin mættede ikke meget, da han tidligere prøvede disse produkter.
Hilsen
Buller