Brev:
Delebarn - skal jeg ændre noget?
22. september 2008
Alder:
2 år, 6 mdr.
Delebarn - skal jeg ændre noget?
Hej Helen
Jeg skrev til dig den 15. sept - og du svarede mig 19. sept. (overskrift var også delebarn)
Tak for det gode svar som jeg helt sikkert kan bruge til noget. Der er bare lige en detalje:
Når jeg henter hende fra samvær er hun mange gange ked af det og specielt hvis faren afleverer hende hos mig. Omvendt hvis han henter i dagplejen eller hos mig følger hun gladeligt med og vinker glad farvel til mig. Lige netop dét forhold har jeg det tildels svært med (men naturligvis glad for at hun har det godt hos sin far).
Kan du give en logisk forklaring, eller er det mig og det liv jeg tilbyder hende der ikke er godt nok. Du efterlyste lidt oplysninger om hende i dit svar - så her skriver jeg lidt overskrifter:
Hun er et meget glad barn der er forud i sin udvikling. Hun er meget kærlig over for alle der gerne tager imod. Jeg har altid gjort mit til at hun kunne føle sig tryg - og har taget meget fri fra arbejde så jeg havde muligheden for at hjælpe hende på plads igen når hun kom fra weekend hos sin far. Hun har altid sovet i min seng og hun kryber ind til mig og vil gerne at jeg bliver hos hende om aftenen til hun falder i søvn. Det gør jeg så nogle gange.
Jeg er også meget alene med hende da min familie bor langt fra os, og hun elsker når vi har weekendbesøg - hun bliver endda lidt ked af det når gæsterne tager afsted igen. Hos faren er der altid børn + liv og glade dage, da han bor hos familie der har børn på hendes alder.
Håber dette giver dig et bedre billede af situationen. Jeg håber naturligvis på et logisk svar, men tilfældet kunne jo også være at jeg måtte tage affære og ændre nogle ting??