Brev:
Min datter vil ikke sove i sin seng
5. april 2004
Alder:
11 mdr.
Min datter vil ikke sove i sin seng
Min datter på ca. 11 mdr. vil ikke sove i sin seng om natten. Hun er ellers på alle andre områder en nem og glad lille pige, som sover glimrende udenfor om dagen i barnevogn. Hun protesterer kun når hun hver aften skal i sin seng i vores soveværelse.
Alt er efterhånden prøvet: At give flaske og putte hende halvsovende, at sidde hos hende, at sige godnat og derefter gå ind med jævne mellemrum og gentage ritualet, at tage hende over i vores seng og lade hende falde i søvn der.
Problemet er at hun sover meget let, og vågner hvis vi flytter hende over i egen seng. Alle aftener er, uanset hvilken model vi kører efter fyldt med skrigeri indtil hun falder i søvn af udmattelse. Hun græder hvad enten vi er hos hende eller ej.
Hvad kan vi stille op? Vi trænger til fredelige aftener igen.
Hilsen Hanna