Brev:
Madstrejke og skriger højt
20. september 2008
Alder:
8 mdr.
Madstrejke og skriger højt
Hej Helen,
Jeg har en datter der lige er blevet 8 måneder. Hun er en glad og aktiv pige, som har en masse energi.
Hun er 70 cm og vejer 8,1 kg. og har fået mos og grød siden hun var 4 måneder. Hun har altid været glad for at spise og har ved hvert måltid spist med stor fornøjelse...indtil nu. Hun gider simpelhen ikke at jeg giver hende mad med skeen.
Hun vil meget gerne spise selv, hvilket hun også får lov til. Hun har hendes egen ske, hvor der kommer mad på, plus der på bordet ligger små hapsere af div. grønsager, kød, brød osv. For at sikre at hun får mad nok og at hun bliver mæt, giver jeg hende mad med skeen, eller det vil sige, hvis jeg får lov. For ved hvert måltid skriger hun op og vifter med armene og drejer hovedet væk så snart skeen nærmer sig.
Jeg overvejer om det bedste ikke er at holde en pause med skemad, men er usikker på om hun så bliver mæt nok.
Vores daglig dag ser således ud.
kl. 7 morgenmad, havregrød m frugt. vand af kop
kl. 9 afhængig hvor meget morgenmad, lidt frugtmos/frugt i hånden
kl. 9.30 putte med flaske
kl. 11.30 resten fra dagen før. rugbrødshapsere. vand af kop
kl.13.30/14 puttes med flaske
kl.15.30 grød med frugtmos
kl. 17.30 aftensmad
kl. 19.30 puttes med flaske
kl. 22.30 natflaske
En sidste ting jeg lige vil høre om, er at hun er begyndt at skrige enormt højt. Af og til er det uden grund, men ofte virker detsom at det hendes måde at "kommunikere" med os. Hvis der er noget hun vil eller ikke vil, så skriger hun. Er kommer med høje råb. Hun har tidligere råbt og brugt stemmen, men aldrig med så høje skrig. Prøver hun stemmen af eller er det andet? Og kan man gøre noget ved det? eller er det bare en periode?
Mange tak for din hjælp.
Venlig hilsen
En mor som har en sød, med madstrejkende og skrigende pige.