Svar: Erfaringer med Biostrath
2. april 2004
Alder:
10 mdr.
Kære Pia
Sundhedsstyrelsen skriver: "Kosttilskud er uegnede og unødvendige for børn under et år....kosttilskud uden tilsatte næringsstoffer (fx.Bio-Strath) skal ikke registreres eller anmeldes, og der er således ingen kontrol med, om de markedsføres til spædbørn. Kosttilskud må ikke markedsføres som havende en forebyggende eller helbredende virkning. Det er således i strid med levnedsmiddellovgivningen, hvis producenterne hævder, at produktet styrker kroppen forsvarsmekanismer."
Din søn lyder til at få fin varieret kost. Når han bliver et år kan du begynde at give ham en multivitamin tyggetablet. I begyndelsen kan du knække den i kvarte, så han kan kapere den.
De fleste børn bliver forkølede, når de begynder i institution og i sær i vintermånederne, hvor 'løbende næser' er et kendt problem. Mon ikke det bliver lidt bedre med tiden, både fordi det bliver varmere i vejret, men også fordi din søn bliver det ældre.
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske