Erfaringer med Biostrath

2. april 2004

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Erfaringer med Biostrath

Kære Netsundhedsplejerske

Jeg vil gerne bede om dit råd omkring kosttilsud og små børn, jeg har en søn på 10½ mdr. der siden start i dagpleje i midten af februar har haft utallige omgange med forkølelse osv. Da han i forvejen lider af atsmatisk bronkitis er han mere udsat og bliver lettere medtaget af en lille forkølelse end et tilsvarende barn uden astma.

Jeg er blevet tilrådet af andre forældre at prøve Biostrath fordi det har de bare haft så gode erfaringer med. Men jeg har også lidt blandede følelser omkring kosttilskud så at hvis bare man spiser sund og varieret så burde det jo ikke være nødvendigt.

Men set i lyset af al den ...

Annonce

... snot, som vores familie og ikke mindst lillebror gerne skulle være foruden, er jeg villig til at afprøve midlet.

Og alligevel vil jeg gerne have dit råd, inden jeg propper det i ham. Er der nogen ridiko forbundet ved at give små børn kosttilskud?

Det skal lige siges at han får sine daglige D vitamin og jerndråber. Er blevet ammet fuldt til 6 måneders alderen, spiser næsten det samme som resten familien, om morgenen får han grød, og drikker komælk (sød) eller vand til måltider, og komælk i løbet af dagen plus en ammetår til aften/nat. Aftensmaden består af kød eller fisk med kartofler, ris el. pasta plus grøntsager.

Bedste hilsner
Pia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Tænk forebyggelse, når du skifter ble – og undgå rød numse

Hudproblemer hos de små er desværre et udtalt problem, men ved at bruge korrekt og forebyggende hudpleje ved hvert bleskift kan du skånsomt, naturligt og nemt undgå, at din baby får rød numse.

Derfor får blebørn nemt røde numser
Hvis din baby har rød numse, er du ikke alene. ...

Læs mere her

16. september 2024 | Udvikling | 8 mdr.

Baby zoner ud

Kære Helen. Min datter er 8 mdr. hun er umiddelbart sund og rask og vores...

16. september 2024 | Udvikling | 8 mdr.

Tumle med baby

Kære Helen Er meget vild med din brevkasse og alle dine gode bøger, som vi...

7. september 2024 | Amning | 11 mdr.

Søvn og ammestop - 11 mdr.

Kære Helen Jeg har en glad og nysgerrig dreng på 11måneder og 14 dage. Jeg...

26. august 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Tvillinger snart 8 mdr.

Kære Helen Ja nu måtte jeg ty til dig. Jeg er mor til tvillinger der bliver...

25. august 2024 | Kost og ernæring | 8 mdr.

Ufordøjet mad i afføringen

Kære Helen Min dreng er nu blevet 8 måneder og er rigtig godt i gang med at...

Annonce

Viden om børn:

Amning

Sundhedsstyrelsen anbefaler at børn ammes sålænge som muligt. Helst fuldt ud til de er 6 måneder gamle og delvist frem til 12 måneders alderen eller længere, hvis mor og barn ønsker det.

Brystmælk er nøje afstemt til barnets forskellige behov og modermælk indeholder vigtige antistoffer, som beskytter det lille barn mod infektioner. Det tager tid at etablere en amning, for de fleste tager det ca. tre uger, men der kan gå op til 6 uger før mælkemængden har afstemt sig efter barnets...

Læs mere i Babylex

Seng

Mange babyer har ikke brug for tremmeseng i begyndelsen, da sengen vil være for stor og dermed for utryg for barnet. I begyndelsen kan man derfor stille liften i tremmesengen, hvis man ønsker at barnet skal sove i sengen der.

Et barn vil ofte kunne bruge tremmesengen til det er ca 2.5-3 år gammelt og det er vigtigt at vælge en god seng. Her er lidt overvejelser og gode råd:

- Vælg en seng, som måler ca 110 cm x 55 cm. Den størrelse passer til de fleste børn indtil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusinde tak for en informationsrig hjemmeside og nogle virkelig fantastiske bøger om børn! Jeg har erhvervet mig hele din bog-serie og efter at have læst dem, bruger jeg dem stadig ofte som opslagsværk. Tak for dem!

Venlig hilsen
Cecilie