Brev:
Erfaringer med Biostrath
2. april 2004
Alder:
10 mdr.
Erfaringer med Biostrath
Kære Netsundhedsplejerske
Jeg vil gerne bede om dit råd omkring kosttilsud og små børn, jeg har en søn på 10½ mdr. der siden start i dagpleje i midten af februar har haft utallige omgange med forkølelse osv. Da han i forvejen lider af atsmatisk bronkitis er han mere udsat og bliver lettere medtaget af en lille forkølelse end et tilsvarende barn uden astma.
Jeg er blevet tilrådet af andre forældre at prøve Biostrath fordi det har de bare haft så gode erfaringer med. Men jeg har også lidt blandede følelser omkring kosttilskud så at hvis bare man spiser sund og varieret så burde det jo ikke være nødvendigt.
Men set i lyset af al den snot, som vores familie og ikke mindst lillebror gerne skulle være foruden, er jeg villig til at afprøve midlet.
Og alligevel vil jeg gerne have dit råd, inden jeg propper det i ham. Er der nogen ridiko forbundet ved at give små børn kosttilskud?
Det skal lige siges at han får sine daglige D vitamin og jerndråber. Er blevet ammet fuldt til 6 måneders alderen, spiser næsten det samme som resten familien, om morgenen får han grød, og drikker komælk (sød) eller vand til måltider, og komælk i løbet af dagen plus en ammetår til aften/nat. Aftensmaden består af kød eller fisk med kartofler, ris el. pasta plus grøntsager.
Bedste hilsner
Pia