Brev:
Uro og gråd om natten
19. september 2008
Alder:
5 mdr.
Uro og gråd om natten
Kære Helen.
Nu er min dreng ved at være 6 mdr. Vi har i et stykke tid oplevet, at han vågner om natten og græder. Det passer som regel med at det er fra omkring 02.00 til kl. 03.00. Han starter med at klynke lidt, hvorefter det slår mere og mere over i gråd.
Når vi så tager ham op begynder han at græde endnu mere. og vi kan ikke trøste ham - vi har prøvet at gå med ham, men det giver ingen effekt. Vi har også forsøgt og give ham flaske, men han er ikke sulten. Det virker som om, at når han græder sådan, så har han ondt et eller andet sted. Der er nogle gange pauser i gråden, men så skyder han ryg nogle gange og skriger endnu mere. Nogle gange prøver vi så bare at ligge ham ned igen og så falder han til ro - men vågner igen senere og har samme tur.
Han bliver lagt i seng ved ca. 20.00 tiden med 200 ml vælling med movicol i og spiser først ca. 05.15, hvor han spiser ca. 200 ml mme. Men vi skal ind og give ham sutten mange gange og nu er han så som sagt begyndt at vågne op og græde. Det skal lige siges at han er kommet ind på sit eget værelse for ca. 14 dage siden.
Jeg giver han skemad 2 gange om dagen, hvis jeg kan komme afsted med det, dvs. at det er lidt svært at få det til at passe nogle gange, da der stadig ikke er rytme i, hvornår han sover, så derfor er det lidt svært at give ham skemad på faste tidspunkter - men han er RIGTIG god til at spise skemad og han er begyndt at få større portioner (ca. 1 dl af gangen).
Jeg håber derfor at du kan hjælpe os endnu engang med et svar, da det er hårdt at det nu går mere ud over vores nattesøvn og samtidigt sover han jo stadig ikke så godt om dagen - (stadig lure på 30 minutter af gangen for det meste).
Med venlig hilsen
en træt mor :-)