Brev:
Hyppig amning - 2 mdr.
2. april 2004
Alder:
2 mdr.
Hyppig amning - 2 mdr.
Jeg har en dejlig dreng på 9 uger. Fødselsvægt 3290 g og 51 lang. Han er nu 5000 g og 60 cm lang, så alt tyder på at han får nok at spise.
Problemet er at han spiser med 1 - 2 timers mellemrum og ml. 10-20 min. pr. gang om dagen og om natten er mellemrummet ca. 2 timer. Det er ved at slide mig og især mine bryster op.
Min teori går på, at han ikke bliver mæt nok pr. gang. Jeg forsøger at amme længere tid, men han falder i søvn - men kun ca. 10 - 15 min., så vågner han igen. Så går der som sagt ca. en times tid, så beder han om mad igen.
Om natten kan han have svært ved at falde rigtigt i søvn, så jeg kan bruge ca. 1 time på at få ham til at sove efter amning.
Han bliver rigtig gal hvis jeg forsøger at forlænge intervallet mellem amningerne.
Et resultat af dette er derudover at han ikke sover særlig længe om dagen. Det bliver til 20 min. her og der.
Kun hvis jeg går tur med ham i barnevognen bliver luren længere.
Har du et godt forslag til hvordan jeg får indarbejdet en god rytme (3-timers interval) for ham?
Med venlig hilsen
Christa