Brev:
Vil ikke rigtig det med sødmælk af kop
17. september 2008
Alder:
11 mdr.
Vil ikke rigtig det med sødmælk af kop
Hej Helen.
Jeg har lige et spørgsmål ang. mælk.
Gustav starter i dagpleje her den 1. oktober, og skal dermed have skåret ned i mme. Jeg giver ham pt. 2 flasker om dagen. 1 morgen/formiddag og 1 om aftenen inden han skal i seng. Det er aldrig rigtig lykkedes mig at få ham til at drikke sødmælk af kop. Jeg kan ikke finde ud af om det er konsistensen eller smagen han ikke bryder sig om.
Det der er afgørende når jeg skærer morgenflasken væk er jo om han får mælk nok i løbet af dagen og om han får de næringsstoffer han har brug for bla. kalk eller om jeg skal give ham noget ved siden af.
Det skal dog siges at han får 2,4 dl. sødmælk i sin havregrød + smør, og han elsker det måltid!!
Han spiser som regel det han bliver præsenteret for og drikker med glæde vand til sine måltider.
Synes du at jeg skal give ham ekstra kalk som supplement?
Hvornår er det tid at tage aftenflasken væk??
Det er en anderledes men dejlig følelse, at kunne have 1 helt års orlov. Det stiller lige pludselig nogle andre spørgsmål, idet han er flaskebarn og jeg kun har haft 6 måneders barsel med mine andre børn.
Kærlig hilsen
Bella