Brev:
Putte i dynen
16. september 2008
Alder:
3 mdr.
Putte i dynen
Hej Helen.
Denne gang har jeg ikke et rigtigt problem, nærmere et spørgsmål:D
Når Valdemar (12½ uge) skal sove, skal han pakkes ind i dynen for at kunne sove, således at hans hoved bliver dækket til begge sider af dynen og han vender hovedet til den ene side, så ansigtet er gemt helt væk (håber du forstår hvad jeg mener)
Men nu er han bare ved at være så stor at dynen som jo er rundt om ham på den lange side, er ved at være for "lille" når han absolut skal pakkes ind og det er også nede i barnevognen han skal det.
Så mine spørgsmål:
1. er det noget han vil blive ved med eller vokse fra?
2. er det "normalt", altså noget man ser hos mange babyer?
3. vil det være en god ide at købe en voksipose eller lign til barnevognen, som jo har sider oppe ved hovedet.
4. må vi gerne pakke ham ind i dynen når vi putter ham og når vi så ligger ham i seng sprede dynen ud som et lagen og ligge en ekstra babydyne over ham, så han ligger på en og har en over sig, eller bliver det for varmt til den lille mand??
(vi er begyndt at give ham nattøj på, da vi synes det er tid og koldt nok til det, det er bare en alm natdragt udenpå en kortærmet body - han virker dejlig varm med dette på - måske fordi dynen ikke ligger helt over ham)
Tak for alle de andre gode svar du har givet mig indtil videre, håber at dette bliver lige så godt:D
Hilsen fra Maibrit og Valdemar.