Brev:
Hjælp jeg må have noget nattesøvn
15. september 2008
Alder:
4 mdr.
Hjælp jeg må have noget nattesøvn
Hej Helen
Tak for en god brevkasse som jeg har benyttet mig meget af. Nu har jeg selv desperat brug for et godt råd.
Jeg er mor til 3 dejlige drenge. Oliver på 3 år og tvillingerne William og Benjamin på 4 måneder.
Det er Williams nattesøvn - eller manglen på samme - jeg har brug for et råd til.
Her er lige lidt baggrunds information: Tvillingerne er født i uge 38+0 ved igangsættelse. De er født normalt. De er nu begge ca 7 kg og 66 cm.
Jeg har ammet dem, dog er de hele tiden blevet suppleret med MME. Langsomt har flasken overtaget og til sidst ammede jeg kun om natten. Pga William begyndte at vågne ofte begyndte jeg at give dem flaske om natten også, og for 14 dage siden stoppede min mælkeproduktion helt.
De bliver lagt i seng ml 19 og 19.30, og har sjældent problemer med selv at falde i søvn. Benjamin sover til ml 6.30 og 7.00 med 1 gang mad. Han vågner som regel kun den ene gang - og hvis han gør er det nok bare at give sutten.
"Problemet" er min lille balladetrold William :o)
Han vågner ml kl 24 og kl 01. Der giver jeg ham så en flaske. Så sover han igen.....men kun 1 times tid. Så vågner han og begyndre at pludre - højlydt. Så kan det tage op til en time at få ham til at sove igen. Men igen vågner han efter 1 time og ligemeget hvor meget jeg prøver lykkes det ikke at få ham til at sove igen. Så vi er oppe et sted mellem 4 og 5. Da han var omkring 2 måneder kunne han sove til kl 4 få mad og så sove videre. Det er så gradvist blevet værre og værre med hans nattesøvn.
Jeg har forsøgt mange ting. Jeg er nu begyndt at give vælling til natten og har i 3 dage give William lidt grød om dagen. Han vil rigtig gerne have det og spiser fint, men det har ingen effekt haft. Jeg har også prøvet at give dem mad, når jeg selv gik i seng, men han vågner stadig på samme tidspunkt. Han vil heller ikke have mad andet end først på natten. Jeg tror ikke ummiddelbart det er sult der vækker ham.
Jeg har også prøvet at lade ham ligge og snakke - men det ender bare med at han bliver sur til sidst. De sidste par dage syntes jeg han har ændret sig om dagen til at være pyldret og småtræt hele tiden. Det skal lige siges at han sover godt nok i løbet af dagen, så jeg tror heller ikke han har ondt.
Hjælp Helen, hvad kan vi gøre så jeg kan få mere end et par timer sammenhængende søvn?
Hilsen Dorte