Brev:
Sovevaner, korte lure hele tiden
14. september 2008
Alder:
1 mdr.
Sovevaner, korte lure hele tiden
Hej Helen.
Jeg er ny her på siden, men har læst mange af spørgsmålene, og har også kunne bruge mange af svarene, men jeg har lige et par ting jeg vil høre om du kan hjælpe mig med.
Jeg har fået en dejlig dreng, August som er født 31/7 dvs han er 6 1/2 uge, Fødslen var lang og hård, men alt gik godt. Dog har vi haft rigtig mange problemer med amningen, som vi kæmpede med de første 3 uger. Indtil jeg tilsidst traf beslutninegn om at stoppe. Så nu maker jeg ud, og 95 % af det han får er min mælk (har vidst rigeligt af den)
Mit problem er natte søvnen, August tager somregel èn lang lur fra ml. 20-22 tiden også til 1-2 tiden, og det er jo perfekt, men derefter vågner han hveranden time. Og fra kl.6-7 stykker og til 10-11 tiden, hver time. Han sover så kort at han kun kan spise halvdelen af det han plejer, og blir jo derfor hurtigt sulten igen.
Ved 11 tiden tager han somregel en lur på et par timer. Ellers sover han ml. 1-3 timer resten af dagen.
Jeg er jo i den heldige situation at jeg ved præcis hvad ha får at spise, og han skal ikke knokle for at sætte mælkemængden op, så det kan ikke være det. Han spiser som regel 120 ml. af gangen nogengange mere/mindre.
Om natten klare jeg det fint med at komme op, men om morgenen/formiddagen er jeg efterhånden så træt at jeg hurtigt blir frustreret over lige at nå at falde isøvn, for så at sku op igen. Jeg prøver at lære ham hvad der er nat og hvad der er dag, ingen lys og ingen snak.
Sidst på natten/morgenen siger han utrolig mange presselyde både når han spiser og når han skal sove bagefter, han er meget svær at få til at bøvse, og prutter heller ikke så meget mere som i starten. Han har afføring hver dag.
Tilsidst han vil ikke bruge sutten, kun hvis han er sulten, hvor han selvfølgelig ikke skal have den. Han vrænger ansigt og laver opkast bevægelser når man putter den i hans mund.
Det var vidst det hele, håber du kan give nogle gode råd.
Med venlig hilsen
Louise