Brev:
Skal jeg give ham flasken?
14. september 2008
Alder:
8 mdr.
Skal jeg give ham flasken?
Kære Helen,
Tak for tidligere gode svar. Nu trænger der sig endnu et spørgsmål på. Efter en uge, hvor min dreng stille og roligt har valgt brystet fra og til sidst nægtede det fuldkommen med undtagelse af den tidlige morgenamning, får han nu sutteflaske (150 - 200 ml) min to gange om dagen (middag og ved puttetid). Jeg forsøger at fastholde morgenamningen.
Jeg ved, at der kan være flere grunde, men jeg tror selv, min mælk er meget sparsom, for da sutteflasken kom på banen, tømte han den på ingen tid (det skal siges, at vi siden han var 6 måneder af og til har forsøgt at introducere flasken helt uden held). Det er ikke med min gode vilje, at amningen er stoppet, og jeg har været grådlabil hele ugen af dén grund. Jeg var slet ikke klar. Med jobstart mandag (i morgen) er udmalkning ingen løsning.
Men mit spørgsmål er, om flasken er et skridt tilbage, og om vi skal stoppe med den igen og bare give ham mælk i mad og i kop? På den ene side virker det lidt for "babyet", at han skal til at have flaske, når han nu er så tæt på at kunne spise helt alm kost. På den anden side ser jeg ikke, at vi på anden vis kan dække hans mælkebehov. Han er ni måneder om ti dage.
Hvad tænker du? Vi nåede lige at have besøg af egen sundhedsplejerske, mens amningen stadig fungerede, så har ikke fået det drøftet med hende.
Bedste hilsner,
Line