Brev:
Ammestop og opvågning nat
13. september 2008
Alder:
9 mdr.
Ammestop og opvågning nat
Hej igen Helen.
Vores pige er nu næsten 10 mdr. (23 sep.). Det går fortsat godt og hun trives. Vi følger i store træk din plan for dagen.
Hun ammes eftermiddag, aften og sen aften. Om morgenen er jeg "løbet tør" for mælk. Generelt føler jeg ikke der er meget mælk tilbage på det ene(ste) bryst. Jeg ønsker derfor at stoppe, er simpelthen også i tvivl om hun får mælk nok nu. Hun er ikke den store mælkedrikker, når vi forsøger med mme el. sødmælk el youghurt. Ost er dog et hit!
Vi har forsøgt forskel. sutteflasker og kopper. Men det er som om hun mister interessen for en slags kop/suttetud. Vi har max fået lidt mere end end 100 ml i hende. Om natten accepterer hun på ingen måde andet end brystet. Hun skubber mælk/vand væk med armen og siger klart fra (gråd!) til både mor el. far.
Mht indsovning om dagen sker det udelukkende i barnevognen. Om aftenen, har vi fået det til at fungere, at hun ammes og at far efterfølgende synger hende i søvn på max 20 min. Det fungerer 9:10 gange.
Om natten bruger hun ultra kort brystet som sut ved opvågninger 1-4 gange (tager fortsat ikke sut). Hun lægges igen i egen seng. Vi har forsøgt at ændre dette ved at tilbyde vand, men gråd gråd gråd. Hun sover ellers tungt og godt og er veludhvilet om morgenen. Vi er klar over, at det er os, der skal tage beslutningen, men vi er virkelig traumatiseret mht gråd efter kolikperiode.
Nu, denne weekend, har svigermor tilbudt at hjælpe os. Vi har 3 overnatninger, og kan selv lægge os i den anden ende af huset. Hun vil så sove i sin weekendseng.
Vi vil gerne have din hjælp til at planlægge dette, incl. ammestop. Jeg tror ikke, at jeg vil få store problemer med et hurtigt stop, da mælken er knap.
1000 tak for din hjælp!