Brev:
Vågner grædende om natten og er helt utrøstelig
12. september 2008
Alder:
12 mdr.
Vågner grædende om natten og er helt utrøstelig
Kære Helen,
Alexander er nu et år og to uger, og indenfor de sidste par uger er han begyndt at vågne grædende om natten og være helt utrøstelig. Det kan tage os op til en time at berolige ham og få ham til at sove på ny. Han sover ellers igennem mellem 10-12 timer, hvor han yderst sjældent vågner for at få en tår vand eller hjælp til at blive lagt ned og sove videre.
Det er sket en del i hans liv, da han er begyndt i vuggestue for to uger siden. Indkøringen gik lidt i vasken da han første dag blev syg og måtte holdes hjemme i to dage. Han skrænter stadig lidt med halsen og hoster indimellem.
Samtidig er Alexanders far og jeg blevet enige om at gå fra hinanden. Vi har det fredeligt sammen og er gode venner (vi bor stadig sammen) men jeg har i et stykke tid op til beslutningen for 3 uger siden været ret psykisk fraværende, samtidig med at det var den periode hvor far var hjemme med ham, da jeg var begyndt på arbejde igen. De var hjemme i 6 uger sammen. Det gik rigtig godt - trods han var lidt fornærmet på mig over jeg ikke længere var der dagen lang - og vi fik lige så stille nedtrappet og stoppet amningen, hvilket gik rigtig fint. Her var det så far der pludselig puttede og ikke mor, som det udelukkende har været indtil da.
Man lyver måske for sig selv når man mener der ikke er noget at mærke efter sådan en beslutning om at skulle skilles. Man hører jo gang på gang hvor super meget sådan nogle små mennesker opfanger og fornemmer af stemninger og vibrationer, så jeg tænker om det kan være årsagen til hans natlige gråd??? Eller er noget med alderen generelt lige nu???
Hvordan synes du vi skal gribe det an, og er der overhovedet andet vi kan gøre end at tage ham op, sidde med ham, synge, vugge, gå rundt, give vand, hviske søde ord osv, osv som vi i forvejen gør for at berolige ham?!
Mange bekymrede hilsner Malene...